10. Juli 2015
SpongeBob wordt fashion-icon van 2016

Patrick Mohr ontwerpt Ready-To-Wear collectie

De talentvolle en excentrieke fashion-designer Patrick Mohr lanceert samen met Nickelodeon een Ready-To-Wear collectie met SpongeBob SquarePants in de hoofdrol; ‘Patrick loves SpongeBob by PM’. De collectie is afgelopen woensdag door de Duitse designer persoonlijk gepresenteerd tijdens de Premium Fashion Exhibitions in Berlijn.

Zowel Mohr’s kenmerkende geometrische lijnen als die van SpongeBob komen terug in de Spring Summer collectie van 2016. Voor de designer was de samenwerking haast therapeutisch door de positieve invloed van SpongeBob SquarePants en Bikini Bottom. De designer is altijd al fan geweest van het gele cartoon-figuur. Het feit dat zijn beste vriend Patrick heet, dient als inspiratie voor de naam van de collectie; Patrick Loves SpongeBob by PM. De collectie voert naast kleding ook accessoires en wordt vanaf begin 2016 wereldwijd verkocht bij verschillende retailers.

Over PM by Patrick Mohr
Patrick Mohr's creaties zijn minimalistisch, hebben een luxe uitstraling en spelen met de silhouetten en geometrie. Hij maakt gebruik van pure materialen als katoen, wol en leer en combineert klassieke elementen met nieuwe vormen. Patrick Mohr is progressieve mode met een tijdloze draagbaarheid. In 2007 voltooide Patrick Mohr zijn mode-studie aan de International Fashion School Esmod. In datzelfde jaar won hij de "Prix Createur" voor de beste collectie. Daarna werkte hij voor Henrik Vibskov in Kopenhagen. Sinds 2008 ontwikkelt en ontwerpt hij zijn eigen creaties.

Over Nickelodeon
Nickelodeon is ’s werelds meest wijdvertakte kindernetwerk en het enige multimedia entertainment merk dat zich exclusief op kinderen richt. Nickelodeon beschikt over een ruim aanbod aan televisieprogramma´s, consumentenproducten, evenementen, speelfilms en websites. Bij Nickelodeon draait alles 24 uur per dag om kinderen. Nickelodeon wil kinderen vermaken met grappige, spannende en awardwinning shows en hitseries. De Nickelodeon merken bereiken bijna een miljard gecumuleerde gebruikers in meer dan 160 landen en gebieden, via meer dan 80 lokaal geprogrammeerde zenders. Nickelodeon is onderdeel van Viacom International Media Networks, een divisie van Viacom Inc. één van 's werelds grootste makers van de programmering en inhoud over alle media platforms.

Social media tags:
#PatrickLovesSpongeBob