26. Oktober 2017
DJ Hardwell jaagt SpongeBob de stuipen op het lijf bij Nickelodeon

DJ Hardwell jaagt SpongeBob de stuipen op het lijf bij Nickelodeon

Halloween-special zondag 29 oktober om 16.30 uur te zien bij Nickelodeon

DJ Hardwell laat zich zondag 29 oktober van zijn meest angstaanjagende kant horen in de Halloween-special van SpongeBob SquarePants op Viacom-zender Nickelodeon. Hardwell kruipt in de stop-motion geanimeerde aflevering De legende van Boe-kini Broek in de geest van de Vliegende Hollander. Als SpongeBob Halloween eerder grappig dan eng blijkt te vinden doet de Vliegende Hollander z'n uiterste best om SpongeBob en Patrick toch de stuipen op het lijf te jagen.

Hardwell: "Ik vind het als groot fan echt een enorme eer om gevraagd te zijn deze rol in te spreken in SpongeBob! De rol van Vliegende Hollander was een hele toffe om te doen, want hij is heel erg druk en heel erg evil. Als ik op het podium sta kan ik ook aardig schreeuwen, dus de gelijkenis is duidelijk aanwezig!"

De SpongeBob SquarePants Halloween-special is op zondag 29 oktober om 16.30 uur te zien op Nickelodeon en daarna terug te kijken op nickelodeon.nl en in de Nickelodeon Play app.

Over Nickelodeon Nederland
Nickelodeon is het merk voor kinderen binnen de merkenportfolio van Viacom Benelux. De van oorsprong Amerikaanse zender is wereldwijd één van de grootste entertainmentmerken voor kinderen, in Nederland is Nickelodeon de nummer 1 kinderzender. Het is de plek waar kinderen op de eerste plek staan; zij staan centraal in alles dat Nickelodeon doet. Van de ontwikkeling van series, websites, apps en social media tot events en consumentenproducten. De Nickelodeon-programmering is speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar en bestaat onder meer uit live action, animatie en game shows.

Het entertainmentmerk besteedt veel aandacht aan het lokaliseren van de zender voor de Nederlandse kijker. Zo is een groot deel van de live action- en animatieseries in het Nederlands nagesynchroniseerd en zijn er veel producties te zien uit Nederland, zoals De Ludwigs, Snap het, Droomkamers en Cool Factor. Voor de jongsten is naast Nickelodeon ook Nick Jr. te zien. In 2016 was Nickelodeon met 17.9% marktaandeel onder 6-12 jaar marktleider en lanceerde Viacom Benelux de eerste mobiele on-demand propositie voor haar portfolio: de Nickelodeon Play app. Nickelodeon Play biedt een rijke entertainment-omgeving van shows, filmpjes en spelletjes speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.