06. September 2017
De Ludwigs gaan op jacht naar de Stenen Schat in hun spannendste avontuur ooit op Nickelodeon

De Ludwigs gaan op jacht naar de Stenen Schat in hun spannendste avontuur ooit op Nickelodeon

Volg het mysterie vanaf 16 oktober van maandag t/m donderdag om 19.00 uur op Nickelodeon

De Ludwigs zijn terug! De leukste familie van Amsterdam keert vanaf 16 oktober terug naar Viacom-zender Nickelodeon in hun nieuwe avontuur De Ludwigs - Op jacht naar de Stenen Schat. Als de broers en zussen naar hun tante Janine en neef Olivier op het Belgische platteland worden gestuurd blijkt al snel dat dit geen ontspannende vakantie gaat zijn: Olivier heeft een geheim en is in het bezit van een halve schatkaart. De Ludwigs zouden de Ludwigs niet zijn als ze niet snel aan de slag zouden gaan met alle nummers een aanduidingen op de kaart. Waar leidt de schatkaart naartoe? En wie is die mysterieuze figuur die ze vanaf een afstandje in de gaten houdt? Ontdek het vanaf 16 oktober van maandag t/m donderdag om 19.00 uur op Nickelodeon in De Ludwigs - Op jacht naar de Stenen Schat.

Topcast
Ook in dit nieuwe avontuur keert de bekende cast uit de eerdere series terug, waaronder Tooske en Bastiaan Ragas als ouders Kate en Erik, Timo Verbeek als Benny, Luca Hollestelle als Yara, Rosaline Lantink als Anoosha, Yassine El Ouardi als Daniel en Cedric van den Abbeele als Sam. Nieuw dit avontuur zijn rollen voor Marit van Bohemen (Tante Janine) en Sarah Nauta (bekend van populair zangduo Sarah & Julia).

Ook zijn er rollen weggelegd voor Alexander Brouwer (Olivier), Rhizlane Omarhi, Wimie Wilhelm en Mungu Cornelis.

Gouden Stuiver
Het vorige Ludwigs-avontuur, De Ludwigs - Wie is de dief?, is in de race voor de Gouden Stuiver 2017, de prijs voor het beste jeugdprogramma van afgelopen jaar. Hier kan tot en met 25 september voor gestemd worden. De uitreiking vindt plaats tijdens het Gouden Televizier-Ring Gala op donderdag 12 oktober.

Over Nickelodeon Nederland
Nickelodeon is het merk voor kinderen binnen de merkenportfolio van Viacom Benelux. De van oorsprong Amerikaanse zender is wereldwijd één van de grootste entertainmentmerken voor kinderen, in Nederland is Nickelodeon de nummer 1 kinderzender. Het is de plek waar kinderen op de eerste plek staan; zij staan centraal in alles dat Nickelodeon doet. Van de ontwikkeling van series, websites, apps en social media tot events en consumentenproducten. De Nickelodeon-programmering is speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar en bestaat onder meer uit live action, animatie en game shows.

Het entertainmentmerk besteedt veel aandacht aan het lokaliseren van de zender voor de Nederlandse kijker. Zo is een groot deel van de live action- en animatieseries in het Nederlands nagesynchroniseerd en zijn er veel producties te zien uit Nederland, zoals De Ludwigs, Snap het, Amaro's kooklab en Cool Factor. Voor de jongsten is naast Nickelodeon ook Nick Jr. te zien. In 2016 was Nickelodeon met 17.9% marktaandeel onder 6-12 jaar marktleider en lanceerde Viacom Benelux de eerste mobiele on-demand propositie voor haar portfolio: de Nickelodeon Play app. Nickelodeon Play biedt een rijke entertainment-omgeving van shows, filmpjes en spelletjes speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.